sorgligt.

Godkväll folket!

Eller ja ni få som läser.
Tittade precis över min statistik här på bloggen och som HÖGST har jag haft 15 läsare på en och samma dag.! FEMTON, det är ju fan ingenting!

Är jag så tråkig? =/

Har ju inget speciellt att skriva om iochförsig men ändå. Eller har ni några tips?
Vill ju ha fler läsare så jag kan känna mig lite populär! haha =P

I vilket fall som så har jag mer eller mindre suttit med min mobil i örat hela dagen, i desperat försök att få en tid hos en barnmorska så jag kan få mina p-piller, som tar slut på söndag! Ja, jag är sent ute men bättre sent än aldrig. =P
Efter alla misslyckade försök genom mobilen frågade jag chefen om jag kunde få sluta en timme tidigare för att hinna till ungdomsmottagningen, eftersom de stänger 16:30 vilket är när jag slutar. Som tur var så var det okej för chefen så jag tog mitt pick och pack och sa till Rebecca att jag skulle sluta.
Så hon slutade också för att slippa ta bussen. haha.
Körde bort till Triangeln och Rebecca traskade hem medans jag letade efter den jäkla ungdomsmottagningen. Hittade inte och frågade i två butiker men de visste inte heller var det låg. Så jag ringde Misan så kollade hon på eniro och vägledde mig genom mobilen. Det ni! haha.

Var framme 16:28 och var helt säker på att de redan hade låst dörren och att jag inte skulle få mina p-piller.
Men hoppet ljusnade när jag kom in i väntrummet. Efter en stund kom det en kvinna och frågade vad jag ville ha hjälp med. Förklarar då att jag behöver nya p-piller och att det tar max 5 minuter eftersom jag vet vilka jag ska ha osv.
Men då säger hon att jag måste boka en tid och visar mig in till tanten som har hand om bokningen.
Även hon frågar vad jag vill ha hjälp med och jag drar samma förklaring och hon frågar när de tar slut. När jag då säger söndag så tittar hon på mig och säger " ja du är lite sent på det! Du får ringa imorgon för jag kan inte ge dig en akuttid nu."
Fanns inte mer att göra så jag gick. Snackade såklart färdigt med henne men hon var lite otrevlig så jag var ju inte glad när jag gick därifrån utan p-piller.

Så när jag hade parkerat bilen här hemma gick jag bort till apoteket för att försäkra mig att jag verkligen inte hade fler askar att hämta ut. Tyvärr var det så.
Gick bort till läkarhuset bakom kronprinsen men de hade stängt.
Traskade in på hemköp och köpte mjölk och coca. =P

Har inte gjort så mycket mer sen dess.
Kom på att jag kanske kunde förnya p-pillerreceptet via mina vårdkontakter på internet så testade det och det skickades iväg iallafall, så får se om det blir godkänt också. Eftersom det var från en på ungdomsmottagningen i Lund och de har 20-årsgräns så är jag lite tveksam, men hoppet finns kvar! =)

Nej nu ska jag titta vidare på Grey's Anatomi.

Ha en bra kväll och sov gott sen!

Puss.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0