trasig backspegel+112= Snygg läkare!

Godkväll gott folk!

Det gick ganska segt på jobbet idag, fick nykeln och mer instruktioner om vad jag skulle göra. Skulle alltså låsa och allt det där! Kom inte därifrån förran 19 så det blev lite klyddigt. Glömde göra en massa när jag trodde att jag var klar så fick ju fixa det med innan jag körde hemåt.
Körde inom Duva och köpte en ny limpa cigg.
Påvägen hem därifrån cyklar en tjej rakt ut i vägen så jag fick ställa mig på bromsen och väja åt sidan, men hon cyklade ändå in i bilen.
Fick stänga av bilen och sätta på varningsblinkersen och hoppa ut för att se hur det gick med henne, hon hade ont i armen och benen så jag och en massa annat folk fick hjälpa henne in till en husvägg. Fick lite smått panik och folk sa till mig att ringa 112 medans vissa sa att jag inte skulle göra det, frågade en i högen om jag skulle ringa eller inte och hon sa att jag skulle ringa. Så jag slog numret på mobilen och gav den till en annan tjej och bad henne snacka, hon log mot mig och tog emot telefonen och började snacka.
Där var en annan kvinna som körde bakom mig som jobbade inom vården så hon ställde en massa frågor till tjejen som hade cyklat in i min bil.
Fick tillbaka min mobil efter en stund och fick säga mitt nummer och sen ringde jag mamma och sa att jag skulle komma hem senare och berättade kortfattat om vad som hade hänt, sen ringde jag pappa och drog samma historia och bad honom komma om han hade tillfälle eftersom han jobbade.
Efter en stund kom ambulansen och givetvis en riktigt snygg läkare med den. hihi. Först när jag tittade på honom tyckte jag inte att det var något särskilt med hans utseende, men sen när han pratade mer med mig och frågade hur det var med mig så insåg jag att han var riktigt snygg. Han frågade hur det hade gått med bilen och jag visade honom att det inte var någon större skada, bara att min backspegel hade gått sönder, helt plötsligt kom en unge med själva spegeln och gav den till mig, jag tog emot den och tittade på den och såg att den var helt sprucken och trasig. Det är då jag säger (utan att tänka på det) "min spegel är sönder..." med en liten halvledsen min. Kommer direkt på att läkaren fortfarande står framför mig och tittar på honom och ser att han småler mot mig. haha. Kändes som om jag blev röd i huvudet direkt!
Efter en stund när läkarna har ringt till polisen och alla nästan har gått, så kör dom iväg med tjejen och hennes kompis till sjukhuset. Hann aldrig säga hejdå till Magnus, som den snygge läkaren hette. hehe.
Sen kör dom iväg och jag står kvar med en kille som såg hela händelsen.
Efter en stund kommer pappa och bara någon minut efter det kommer polisen. Snackar lite med dom och fick blåsa. Berättade direkt att jag precis hade rökt en cigg ifall det skulle ge utslag. haha. Pappa tyckte visst det var roligt för han garvade lite åt mig då. haha. Sen var han tvungen att köra vidare.
Så jag och mitt vittne fick snacka med varsen polis. Sen fick jag äntligen köra hem. Utan vänster backspegel.
Ringde syrran eftersom hon hade ringt mig två gånger och jag inte hade tid att prata med henne då. Snackade lite allmänt och när jag säger att jag har kört på en tjej så säger hon "jaja okej men emm vi kan ju höras imorgon.." Jag bara "duu hörde du precis vad jag sa?" Hon bara "ja.." jag bara " det kan du inte ha gjort för då hade du inte sagt så som du precis sa" Hon bara " okej vad sa du då?" Jag bara " att jag precis har kört på en tjej.." Hon bara " VA?!" haha. Jag bara " ja det var den reaktionen jag väntade mig". Sen fick jag berätta lite kort om vad som hade hänt.
Körde runt här och letade parkeringsplats och hittade en tillslut, lite svårt att fickparkera när man saknar en backspegel så ringde mamma och bad henne komma ner och assistera mig. Under tiden som jag väntade på henne provade jag att göra det ändå och lyckades helt perfekt. haha så hon kom ner i onödan. =P
Kom upp och åt kotlett med rotfruktsgratäng och snackade en massa med mamma, helt plötsligt kom vi på att det är ju Medium kl 21. Och det var precis vad klockan var så vi förflyttade oss till soffan. I pausen ringde jag Sara och berättade vad som hade hänt och det tog ju en stund så jag missade rätt mycket av det sista avsnittet för denna säsongen! =/ Men jag klarar mig nog. hehe.

Nu är det Sex and the city om en kvart. Så ska gå och ta sockerbullen som blev över från jobbet idag och mumsa på den. =)

Tror inte jag orkar skriva mer idag. =P Tror inte att ni orkar läsa mer heller.. haha

Skriver imorgon när jag har vaknat.

Sov gott och dröm sött!

Puss.


Här är min älskade backspegel hel och fin!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0