idag

Hej på er gott folk!

Vaknade med den satans värken idag igen. Bara till att bita ihop och gick upp och diskade innan jag gjorde kaffe till mamma, sen duschen och frukost och tillslut gjorde jag mig iordning. Körde och hämtade pappa för att dra med honom till Valdermansro där jag skulle besiktiga bilen för första gången. haha blev helt förvirrad när snubben sprang fram och tillbaka och tryckte och hade sig. Fick ingen direkt kontakt med pappa då han snackade med någon taxi snubbe.


Fick besked om att mina strålkastare där framme var trasiga, det var något med reflektering. Fatta inte så mycket men pappa får hjälpa mig med det! haha. Efter det körde jag pappa hem sen till Sandby för att jobba min första dag på Evas hembageri.
Gick faktiskt helt okej. Chefens fru tyckte att jag skulle klippa ner mina naglar och ta bort gelen. Tänker iallafall inte göra det med tanke på att jag bara står i kassan och då spelar det ingen roll eftersom jag inte bakar något. Råkade även ta fel rulltårta men det är ju inte så lätt när dom ligger tillsammans med olika smaker. Fast kunden tyckte ju att det var en självklarhet att man ser skillnad på det när han ringde och klagade men jag fick ju förklara att jag faktiskt var ny och att detta var min första dag och då förstod han lite iallafall.
Fick inte gå ut och röka heller när där inte var några kunder, så blev helt störd på det med. Men imorgon tänker jag fan inte hålla mig i fyra timmar!
Så det blev en cigg så fort jag satt mig i bilen. Blev faktiskt två för jag rökte en till när jag nästan var framme.
Nu har jag iallafall fått i mig lite mat, gårdagens spaghetti och köttfärssås! =D lika gott idag så varför inte. =P
Får väl gå och lägga mig tidigt idag. Ska börja halv 7 imorgon bitti. Så får köra mamma och syrran till jobb innan jag själv kör vidare till Sandby.

Skriver kanske mer sen. =P

Ha det bra!

Puss.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0