Trött.

Goddag folket!

Är äckligt trött nu. Orkade inte skriva igår och det är knappt att jag orkar nu. Men känner att det behövs.

Gårdagen var ju lite si och sådär. Var hemma och slöade i soffan med Sex and the city avsnitt och sen åkte jag till faster Maria och umgicks lite. Farmor var också där en stund sen körde vi henne hem. =)
Var även med i Skånskan igår så mamma hade klippt ut bilden på mig och jag tog med mig det till faster Maria för att låta Anders lägga in den på datorn.
När klockan var 21:20 höll vi på att skicka över den till mig genom msn. Det är då faster Maria tar upp Softis (kaninen), som hade blivit sjuk, och inser att hon nog är påväg att ta sina sista andetag.
Så vi sprang ner till bilen och körde till Djursjukhuset. Hon började sprattla i faster Marias famn så jag fick ta över och försöka lugna henne, när vi kom fram levde hon inte längre. =(
Men gick ändå in för att kolla så att hon inte bara var medvetslös eller nått, så sköterskan tog pulsen på henne och konstaterade att hon var borta men kallade ändå på en veterinär som också tog pulsen och kände lite på henne..
Var sjukt sorgligt. =(
Men det gick ändå hyffsat snabbt för hon hade blivit lite dålig igårmorse men på kvällen blev det ju mycket värre.
Det är det som är det värsta med djur. De skänker en så mycket glädje när de lever och så mycket sorg när de går bort.
Kom hem ca 23:00 och slängde mig i soffan sen snackade jag lite med Sara innan det var dags att sova..

Idag har jag varit med Pappa och fixat hans bil och träffat Maria på Mobilia. Köpte ett par örhänge som jag tänkte köpa när jag och mamma var där sist men som vi glömde bort sen. Nu har jag de iallafall. =)
Snackade med Michelle och bestämde att vi skulle träffas i Lund. Så körde hem och tog min p-pilla sen körde jag mot Lund. Blev riktigt irriterad på en som körde i 50 på en 90 väg! Det var bara en fil också så kunde ju inte köra om!
Sen när jag väl hade kommit ifrån honom så hamnar jag fan bakom en som kör i 60 på en annan 90 väg. Höll på att bli riktigt galen där!
Och då när jag var påväg hem för att ta min p-pilla så stannar jag vid ett övergångsställe för en tant skulle över och sen när jag kör några meter så kommer det några killar som cyklar rakt framför mig och då var där inget övergångsställe eller nånting! Neeeeej bara cykla framför mig och förvänta er att jag ska stanna! Höll fan på att köra över en av dom! Aaah vad arg jag blev, fick ju tvärnita för att inte köra över idioten. Hjärtat bultade satan där ett tag...

Kom iallafall fram till Lund och när jag skulle köpa biljett till bilen så tar automaten bara kort! (den har tagit mynt innan.) Och givetvis så tar sådana automater inte Maestrokort, bara för att jag har det!
Så fick köra runt centralen och ställa bilen där.. Suck..

Fick iallafall ätit på Gräddhyllan, blev dock lite besviken för de hade ändrat lite på min favorit. Sen tog det 20 minuter att få maten också. suck vad jag klagar. hehe =P
Men hade trevligt iallafall.

Nu ska jag nog springa ner till Hemköp och köpa choklad så jag kan göra muffins till imorgon. =)

Skriver kanske sen igen.

Puss.

Ja, där står jag. Retar mig på att jag håller i dörrhandtaget. =P haha

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0