Jag och tid...

Goddag folket!

Jag och tid är inte riktigt bästisar längre. Tycker jag hinner inte med allt som jag vill hinna med... =/
Men det löser väl sig så småningom.

Kanske ska berätta lite vad som har hänt de senaste dagarna. =P

Fredagen bestod ju mest av jobb på katthotellet. =)
Blev även uppringd av en från Manpower och fick reda på att jag skulle på intervju kl 11. Blev lagom stressad där eftersom det skulle komma folk och lämna katter kl 10. Sen tar det ju ca 30 minuter att köra in till Malmö igen. Men tänkte att det hinner jag ju om kunderna kommer i tid. Och givetvis ringer Annette och berättar att en kund har kört vilse av någon konstig anledning. Varken jag eller Annette förstod det eftersom kunden har varit där ett x antal gånger innan. =/
Kom ifrån katthotellet när kl var 10:40! Men hade en himla tur med trafikljusen i stan, så var framme precis till 11. =)

Mötet gick bra och fick skriva på kontrakt och sånt, sen till mitt vanliga problem.. Arbetskläder! Tröjor och sånt är inga problem eftersom jag kan ha lite större på mig, men dock till en viss gräns. Fick t-shirtar i storlek M och jag simmade i de, så de är i tvätten nu och ska krympas lite. =P
Byxorna däremot var ju ett större problem. Veronica (typ min handledare) fick ringa till Grolls och säga att jag skulle komma dit och hämta ett par byxor och beställa ett par med knäskydd. Kommer ju krypa runt lite på golvet. =P

Sagt och gjort! Tvingade med Pappa och hämtade upp honom vid 12 eftersom jag var osäker på var stället låg. =P
Lämnade honom sen igen vid 12:40 och körde hem och slängde i mig en Grandiosa-pizza (liten) 13:15 sen var det dags att köra tillbaka till Manpower för att närvara vid informationsmötet som började 13:30 och träffa det andra folket som ska jobba på den nya Ikea. Kan ni tänka er att jag kom dit i tid?!

Träffade iallafall på Rebecca, en tjej som har gått i Michelles klass i högstadiet så det kändes skönt att ha ett ansikte som man kände igen. =)
Vi blev uppdelade i 2 team, och min teamledare visste visst vem syrran var så det kändes ju också lite bättre då. =)

När vi var klara där vid 15 var det dags för mig att köra till Katthotellet igen. Städade och hade mig sen skulle Pär Sundberg komma och hämta sin Felicia kl 16:00. När jag ser att det kommer en bil med en mor och dotter i som har med sig en transportbur blir jag lite förvirrad eftersom Felicias transportbur var i hennes rum. =/ Då skulle de egentligen hämtat sina katter dagen efter! Haha förvirrade typer. =P
Sen kom Pär och hämtade sin Felicia så snackade lite skit med honom. =) Trevlig snubbe den där.

Körde hem vid 18 och hoppade in i duschen direkt, sen kom Sara och så åt vi och gjorde oss iordning för att först köra hem till Syrran och Niklas och gå ut med Bianca och sen ta bussen till Lilla Torg. Var framme i stan vid 22:30 och kom inte in någonstans på Lilla Torg eftersom det var 23årsgräns! Suck! Tappade lusten att söka vidare efter något annat ställe att sitta på så vi gick till Centralen och tog bussen till syrran och Niklas igen. Slängde oss i soffan och slötittade på en film sen somnade vi båda.
Vaknade 3 på natten och jag gick ut med Bianca igen, sen var det sängen som gällde.
Sov som en stock tills 9:30 på lördagen då Stich (undulaten) började kvittra och ha sig!
Gick upp vid 10 och Sara lämnade mig hemma till 13:30, cyklade sen ner till Ribban där Mamma låg och stekte. =)
Fick med henne ner i vattnet. Skönt =)

Kom hem och somnade på sängen sen vaknade jag lagom till middagen. =)
Gjorde mig sen iordning väldigt segt och körde till Almgården vid 21:30 för att kolla in vad det var för folk på Gårdsfesten.=)
Träffade Lenny och Carro där och satt på gräset och snackade skit. Pappa var också där såklart =)
När vi blev trötta på att sitta där gick jag, Lenny och Carro hem till dem och gjorde nudlar. =) Fick även smaka på ett av de godaste knäckebröden någonsin! =) Ska ner och köpa sådana sen! =D
Körde hem när klockan var 01:40 och snackade lite skit med Sara sen. =)

Idag vaknade jag kl 12! Så har mest bara gått och segat, försökte få med mig någon till stranden men dock utan resultat. =/
Håller nu på att tvätta mina arbetskläder så de kanske kan bli lite mindre iallafall. =P

Orkar inte skriva mer nu. =P Lägger in lite bilder senare också från när vi var hos mormor och morfar m.m. =)

Ha det bra!

Puss.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0