dagen

Hej folket!

Idag har det hänt mycket ska jag säga er.
Gick upp kl 11 när mamma kom hem, skönt att sova länge, käkade frukost och duschade för att sen köra och hämta pappa och Mats.

Vi körde först bort till Lindängen för att pappa skulle kopiera några papper.. Sen bar det av till biltema för att jag skulle köpa nya navkapslar till mina däck på bilen.. Haha när vi står där och väntar på vår hjälp så frågar pappa om jag har en skruvdragare, och när jag svarar stolt att jag faktiskt har två, så tittar han lite frågande på mig och då förklarar jag att jag hittade ju en i min bil för ett tag sen. Haha. Det är då han börjar skälla på mig för att jag inte har sagt något och inte fattat att det är hans när han har letat efter sin skruvdragare i flera månader! HAHA fyy fan vad jag garvade då.. stackars pappa.. =P

Iallafall, så körde vi bort till Ali och skulle fixa mitt ena däck för att fälgen var trasig och då säger han att jag egentligen behöver byta båda mina framdäck för att inte riskera stor skada om jag skulle få vattenplaning i framtiden. Så jag fick ju passa på att göra det innan det blir försent. Kostade ju lite pengar men bättre det än livet. =)
Så jag fick bytat mina däck och på med mina nya navkapslar och när pappa backar ut bilen upptäcker vi att min ena lampa inte lyser, så jag får byta den också! haha.

Efter allt det så kör vi och tvättar min bil och nu känns den som ny =D hihi.



                                                    Pappa tvättar min bil =) hihi


Sen körde vi hem till pappa igen och drack lite te och jag försökte fixa Mats mobilsvar och sånt men det gick inte som han ville. haha. Innan jag skulle köra hem så gick vi ner till min faster Ingrid och jag fick träffat Bitte också för första gången på flera år. =) trevligt var det.
När jag kom hem var det dags för mat. Gårdagens hemmalagade pizza =) Mamma slängde upp en bra bit till mig så jag visste inte var jag skulle ta vägen när jag kände att jag började bli mätt och hade lite mindre än halva biten kvar, men jag lyckades kränga en bit till och kände mig riktigt duktig tillslut. =) Kunde dock inte röra mig normalt på en stund men det gick ändå. =P
En stund senare kom syrran och hämtade mig och mamma för att köra och sola lite. =) Sen körde vi hem igen och åt mammas hemmalagade glass som hon har hittat på Anna Skippers hemsida.. hehe var faktiskt gott =D

Och efter det har jag inte gjort så mycket, pappa kom och hämtade min skruvdragare och hans egen haha =P

Nu ska jag strax gå och lägga mig

Hörs imorgon!

Puss.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0